• gátizom torna

Gátizom torna, amire minden nőnek szüksége van

Nagyon sok a félreértés a gátizom tornával kapcsolatban. Legtöbben azt gondolják, erre csak szülés után van szükség, vagy ha valakinek vizelet visszatartási problémái vannak. Vannak kultúrák, ahol a gátizom torna a női lét szerves része. Ezzel szemben nálunk a nők többségének nincs kapcsolata a medence terével, az itt lévő szervekkel, izmokkal. A várandósság szokott javítani ezen, hiszen a figyelem akaratlanul is erre a térre irányul, de nem kellene megvárni a szülés idejét. A lányainkat kellene úgy nevelnünk, hogy nekik ez ugyan olyan alapvető napi rutin legyen, mint a fogmosás. Rengeteg későbbi problémát előzhetnénk meg így.

Nem igen kedvelem a statisztikai adatokat, de néha érdemes megnézni, mert nagyon beszédesek a számok. Szülést követően a nők több mint a fele tapasztal valamilyen fokú inkontinenciát vagy a kismedence szerveinek megsüllyedését. Ez nagyon nagy szám! A tünetek a természetes regenerációnak köszönhetően sok esetben elmúlnak, de még ekkor is fontos lenne a medencefenék izmainak rendszeres erősítése, tornáztatása.

Mindjárt bepisilek a nevetéstől!

Veled volt már ilyen? Szülni sem kell ahhoz, hogy valaki ezt megtapasztalja. A néhány csepp távozására meg csak legyintünk. De lehet ez futás, köhögés vagy más rázkódással járó mozgás hatására is. Gondoltad volna, hogy ezek már jelek, arra nézve, hogy a gátizom nem kellően erős?

Miért baj, ha gyenge a gátizom?

  • Ez a vízszintesen elhelyezkedő izomlemez tartja belső szerveink súlyát, ha meggyengül, nem bírja megtartani, ami ezeknek a szerveknek a süllyedéséhez, inkontinencia problémákhoz vezethet.
  • Ha soha nem tornáztatod ezeket az izmokat, romlik ennek a területnek a keringése, ami növeli a nőgyógyászati betegségek előfordulásának esélyét, a hüvelyszárazság kialakulását.
  • A szexuális életre is negatív hatással lehet, ha gyengék a medencefenék izmai.

Kik a leginkább érintettek?

  • Ahogy az elején írtam is, igazából mindenki. Ha fontos számodra női egészséged hosszú távú megóvása meg kell ismerned ezt a területet és megtanulni, hogy tudod mozgatni, erősíteni.
  • Várandósok, akiknek fontos felkészíteni a gát területét a szülésre, hogy az erős és rugalmas legyen.
  • Anyukák, szülést követően a regeneráció alapja. Semmilyen más mozgás nem javasolt, amíg a gát gyenge és erőtlen. (kivétel néhány speciális szülés utáni regenerációs gyakorlat)
  • Olyan sportolók, akik nagy megterhelésnek teszik ki ezt a területet. (futás, ugrás, lovaglás, aerobik…stb.)
  • Akinek gyengék a kötőszövetei. Ha valaki erre hajlamos, annak ez a terület is erőtlenebb lehet.
  • Túlsúllyal rendelkezők. A plusz súly a medencealapi izmoknak is nagyobb megterhelést jelent, akár csak a szülés alatt. A rendszeres erősítés mellett fontos az ideális súly elérése.
  • Mindenki, akinek rossz a tartás, előre esik a medencéje, így ugyan is nagyobb súly helyeződik a gátizomra is.

Mit tudsz tenni?

  • Ismerd meg a medencéd, az itt lévő izmokat, tudatosítsd a működésüket. Tapasztald meg, hogy tudod mozgatni ezeket.
  • Építsd be a mindennapok a gátizom erősítést. Ebben segítséget is tudunk nyújtani neked. Kattints ide!

Kép: pinterest.com

By |2018-04-18T12:41:40+00:002018. 04. 18.|Gátizom|0 hozzászólás

A szerzőről

Hagyj üzenetet