• gátizom az első

Miért elengedhetetlen a gátizom torna?

Testünkben minden mindennel összefügg. Ahhoz, hogy ez a rendkívül bonyolult és összetett rendszer megfelelően tudjon működni, minden izomnak el kell látnia saját funkcióját. Amennyiben erre valamelyik izomcsoport nem képes az hatással lesz testünk egészére.

ALAPOZZ!

Szülést követően tudatosan lentről, haladunk felfelé, ami a testi regenerációt illeti. Szépen építkezünk vissza. Akár egy tényleges építkezésnél, itt is a jó alapon múlik a későbbi eredményes továbbhaladás.

CSODÁLATOS GÁTIZOM

Több rétegben elhelyezkedő medencefenék izmaink (gátizom) nagyon fontos tartó funkciót látnak el. Belső szerveink súlya, erre az izom lemezre nehezedik. Ha ez meggyengül, a medence szervei megsüllyedhetnek, ami különféle problémák kialakuláshoz vezethet. Meg kell tanulnunk ezeket az izmokat tudatosan aktivizálni és megerősíteni.

Talán nem is gondolnád, hogy milyen sokféle mozgásban, tevékenységben van szükségünk gátunk erejére. Egy tüsszentés, egy köhögés (hát még egy jó kis influenzás orr fújjos, köhögős pár nap), a kisbabád felemelése, a bevásárló szatyor hazacipelése stb. mind – mind nagy igénybevétel a gátizom számára. Ahhoz, hogy ezeket a hétköznapi feladatokat biztonsággal tud kivitelezni, újból elkezdhess rendszeresen sportolni elengedhetetlen a gátizmok regenerációja. Minden más csak ezt követően javasolt.

NEM ÚSZOD MEG

Ha ez kimarad, akkor egy könnyed kocogás egy kis has erősítés vagy egy aerobik óra is több kárt okozhat testünknek, mint amennyi pozitívumot. Ha nem tudod tartani a gáti területet és hasűri nyomást hozol létre, mondjuk egy has prés alkalmával, akkor azzal tovább terheled, az egyébként is meggyengült izmot. Amikor az anyukák szülést követően úgy döntenek, egy kicsit kocogni kezdenek, gyakran tapasztalják, hogy futás alatt vagy azt követően vizelet távozik vagy elnehezültnek, fájdalmasnak érzik a gáti területet. Ennek oka az izom gyengesége, nem tudja maximálisan ellátni a tartó funkcióját.

MIT TEGYÉL?

Tudatosítsd a gáti területet, figyeld meg különféle mozgásokban, testhelyzetekben, tanuld meg aktivizálni és naponta szánj rá 5 percet és végezz gátizom tornát. Ha ezekhez segítségre van szükséged, gyere el következő workshopunkra.

By |2018-09-20T11:26:39+00:002018. 09. 19.|Gátizom|0 hozzászólás

A szerzőről

Hagyj üzenetet